Informacje ogólne
Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses
09-402 Płock, ul. Tumska 5a
NIP 7743209617 REGON 144776163
Administracja
tel. (24) 367 65 10
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Księgowość
tel. (24) 367 65 11
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dyrektor Chóru
Anna Bramska
tel. (24) 367-65-12
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Biuro czynne od poniedziałku do piątku
w godzinach 7.30-15.30
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses
- Wytworzony przez: Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses (Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses)
- Kategoria: Informacje ogólne
- Odsłony: 6333
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses
- Wytworzony przez: Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses (Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses)
- Kategoria: Informacje ogólne
- Odsłony: 6050
Majątek – wartość netto na dzień 31.12.2019 roku
Ogółem wartość majątku wynosi 224.648,00 zł, w tym:
Urządzenia techniczne – łączna kwota 95.161,10 zł
Wartości niematerialne i prawne – łączna kwota 9.363,51 zł
Pozostałe środki trwałe – 3.999,00 zł
Wyposażenie – łączna wartość 116.124,39 zł
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses
- Wytworzony przez: Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses (Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses)
- Kategoria: Informacje ogólne
- Odsłony: 6302
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
CHÓRU PUERI ET PUELLAE CANTORES PLOCENSES
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
- Chórze – należy przez to rozumieć Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses,
- Dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Chóru Pueri et Puellae Cantores Plocenses,
- Komórkach organizacyjnych – należy przez to rozumieć samodzielne stanowiska pracy,
- Statucie – należy przez to rozumieć Statut Chóru nadany Uchwałą Nr 430/XXVI/2012 Rady Miasta Płocka z dnia 28 sierpnia 2012 roku.
§ 2
Chór z siedzibą w Płocku działa na podstawie:
- ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej z późniejszymi zmianami (tekst jednolity: Dz. U. z 2017r., poz. 862),
- uchwały Nr 164/XII/2011 z dnia 28 czerwca 2011 roku Rady Miasta Płocka w sprawie utworzenia samorządowej instytucji kultury Chóru Pueri et Puellae Cantores Plocenses,
- uchwały Nr 430/XXVI/2012 Rady Miasta Płocka z dnia 28 sierpnia 2012 roku w sprawie nadania statutu Chórowi Pueri et Puellae Cantores Plocenses.
2. Przedmiotem działalności statutowej Chóru na podstawie Uchwały Nr 430/XXVI/2012 Rady Miasta Płocka z dnia 28 sierpnia 2012 roku jest w szczególności:
- edukacja muzyczna i wychowanie dzieci i młodzieży, jako przyszłych odbiorców i współtwórców kultury,
- upowszechnianie muzyki w kraju i za granicą poprzez różnorodne formy, to jest organizację koncertów, warsztatów, festiwali, konkursów, audycji oraz prezentację dokonań podczas koncertów, festiwali i konkursów,
- kształtowanie zainteresowań oraz rozwój talentów muzycznych wśród dzieci i młodzieży,
- współpraca z innymi instytucjami kultury, stowarzyszeniami, placówkami oświatowymi w realizacji zadań,
- współpraca z zagranicą w zakresie prezentacji i promocji muzyki i kultury polskiej,
- upowszechnianie polskiej i zagranicznej twórczości muzycznej,
- stwarzanie warunków sprzyjających rozwojowi talentów i twórczości muzycznej.
Chór, realizując swoje podstawowe zadania, może podczas warsztatów, koncertów i festiwali organizować wypoczynek dla swoich członków.
Rozdział II
Struktura organizacyjna Chóru
§ 3
1. Chórem kieruje Dyrektor, który organizuje jego działalność, a także reprezentuje Chór na zewnątrz.
- Główny Księgowy,
- Kierownik ds. artystycznych,
- Instruktor muzyki,
- Specjalista do spraw administracji,
- Asystent Dyrektora,
- Referent,
- Pracownik gospodarczy.
Kierownictwo Chóru
Dyrektor zarządza całokształtem działalności Chóru zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami Statutu oraz zasadami organizacyjnymi zawartymi w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym. Dyrektor Chóru podejmuje decyzje samodzielnie we wszystkich dziedzinach działalności Chóru i ponosi za nie pełną odpowiedzialność.
1. Dyrektor odpowiada za:
- adziałania własne jak i podległych mu Komórek organizacyjnych, na zasadach opisanych niniejszym Regulaminem Organizacyjnym, Statutem i obowiązującymi przepisami prawa,
- wytyczanie kierunków rozwoju Chóru,
- koordynację prac Komórek organizacyjnych,
- sprawy finansowe, kadrowe, płacowe, organizacyjno-prawne i pracownicze.
- nadzoru merytorycznego nad podległymi Komórkami organizacyjnymi,
- organizowania całokształtu zadań związanych z zawieraniem oraz rozwiązywaniem umów, w tym umów o pracę,
- organizowania prowadzenia spraw finansowych, księgowych, osobowych, szkoleniowych, socjalnych i administracyjnych oraz administrowania eksploatacji sprzętu i wyposażenia Chóru,
- Dyrektor jest upoważniony do składania i przyjmowania oświadczeń woli w imieniu Chóru, w szczególności w zakresie spraw majątkowych i zawierania umów w ramach posiadanych uprawnień,
- podejmowania decyzji w zakresie spraw osobowych i kształcenia kadr, wydawania zarządzeń i poleceń w zakresie całokształtu działalności,
- kontroli wewnętrznej wszystkich realizowanych procesów gospodarczych pod kontem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, zarządzeniami,
- wprowadzania i zatwierdzania wewnętrznych aktów normatywnych,
- opracowywania wraz z Kierownikiem ds. artystycznych planów pracy Chóru,
- opracowywania wraz z głównym księgowym budżetu działalności Chóru,
- współpracy z instytucjami i organizacjami zewnętrznymi w celu pozyskiwania dodatkowych środków finansowych,
- współpracy z instytucjami kulturalnymi i artystycznymi, krajowymi i zagranicznymi w celu organizacji koncertów, festiwali i konkursów w kraju i zagranicą,
- zatwierdzania planów działania i planów finansowych,organizowania obsługi prawnej Chóru,
- wnioskowania do organów nadrzędnych lub nadzorczych, ustanawiania i odwoływania pełnomocnictw i upoważnień,
- podpisywania dokumentów o charakterze rozliczeniowym stanowiących podstawę do otrzymania, względnie wydania środków pieniężnych, materiałów albo towarów,
- zapewnienia sprawnego funkcjonowania zaplecza administracyjno-gospodarczego,
- zarządzania całokształtem spraw związanych z organizowaniem działalności koncertowej, edukacyjnej, artystycznej, promocyjnej i marketingowej w sposób zapewniający osiąganie jak najlepszych wyników, działając na podstawie przepisów, Statutu oraz zasad organizacyjnych zawartych w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym,
- współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjaciół Katedralnego Chóru Pueri et Pualle Cantores Plocenses.
Ponadto Dyrektor jako dyrygent Chóru:
- przeprowadza przesłuchania i nabór kandydatów do Chóru,
- organizuje pracę Chóru,
- uczestniczy/prowadzi próby Chóru,
- dyryguje Chórem podczas występów, koncertów, festiwali, konkursów krajowych i zagranicznych.
Zakresy działania Komórek organizacyjnych
1. Główny Księgowy nadzoruje całokształt działalności finansowej i majątkowej Chóru. W oparciu o obowiązujące przepisy realizuje kompleks prac związanych
- prowadzenie rachunkowości,
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z przepisami prawa i polityką rachunkowości,
- opracowywanie projektów planów finansowych,
- sporządzanie sprawozdań finansowych, z wydatków strukturalnych oraz operacji finansowych,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, a także kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących tych operacji,
- naliczanie wynagrodzeń i sporządzanie listy płac pracowników,
- nadzór nad terminową realizacją zobowiązań i egzekucją należności,
- nadzór nad prowadzeniem kasy,
- współpraca z innymi Komórkami organizacyjnymi w zakresie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Chóru,
- kontrola przestrzegania regulaminu pracy,
- nadzorowanie podróży służbowych pracowników,
- wnioskowanie o dokonanie niezbędnych zmian i uregulowań wewnętrznych wynikających ze zmian przepisów w zakresie przydzielonych kompetencji.
3. Główny Księgowy odpowiada za:
- całokształt spraw związanych z finansami i majątkiem Chóru,
- całokształt spraw związanych ze sprawami pracowniczymi,
- terminową realizację całokształtu ww. zadań,
- terminową i poprawną sprawozdawczość,
- szkody materialne zaistniałe w wyniku zaniedbań a w szczególności za szkody będące wynikiem naruszenia prawa i postanowień Statutu,
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych,
- realizację postanowień wynikających z przepisów o zakazie konkurencji.
1. Do kompetencji Kierownika ds. artystycznych należy dbałość o zapewnienie wysokiego poziomu artystycznego Chóru.
- inicjowanie i współpraca przy opracowywaniu planów repertuarowych Chóru oraz opiniowanie projektów umów dotyczących koncertów krajowych i zagranicznych,
- nadzorowanie nad przebiegiem i poziomem artystycznym koncertów Chóru,
- akompaniament i prowadzenie zajęć w zakresie przygotowania wokalnego Chóru,
- opieka instruktorska i pedagogiczna nad uczestnikami Chóru,
- organizowanie i koordynowanie działalności w zakresie edukacji i animacji artystycznej, dbałość o prawidłowy przebieg zadań programowych w zakresie działalności Chóru,
- zapewnienie promocji Chóru,
- dobór repertuaru dla Chóru,
- kompletowanie i prowadzenie biblioteki repertuarowej Chóru.
- całokształt spraw związanych z realizacją zadań Kierownika ds. artystycznych,
- doskonalenie warsztatu pracy w zakresie zajmowanego stanowiska,
- szkody materialne zaistniałe w wyniku zaniedbań a w szczególności za szkody będące wynikiem naruszenia prawa i postanowień Statutu,
- realizację postanowień wynikających z przepisów o zakazie konkurencji.
1. Do instruktora muzyki należy dbałość o zapewnienie wysokiego poziomu artystycznego Chóru.
- akompaniament i prowadzenie zajęć w zakresie przygotowania wokalnego Chóru,
- opieka instruktorska i pedagogiczna nad uczestnikami Chóru,
- kompletowanie biblioteki repertuarowej,
- powielanie i kompletowanie nut,
- drukowanie i składanie zeszytów nutowych,
- pomoc w przygotowaniu koncertów, przeglądów, festiwali i warsztatów muzycznych,
- gromadzenie dokumentacji foto-video i dokumentacji prasowej dotyczącej działań Chóru,
- archiwizacja materiałów reklamowych i promocyjnych Chóru.
- całokształt spraw związanych z realizacją zadań Instruktora muzyki,
- szkody materialne zaistniałe w wyniku zaniedbań a w szczególności za szkody będące wynikiem naruszenia prawa i postanowień Statutu,
- realizację postanowień wynikających z przepisów o zakazie konkurencji.
1. Do instruktora muzyki należy dbałość o zapewnienie wysokiego poziomu artystycznego Chóru.
- prowadzenie kroniki instytucji,
- pomoc w prowadzeniu prób z Chórem,
- kompletowanie biblioteki repertuarowej,
- powielanie i kompletowanie nut,
- drukowanie i składanie zeszytów nutowych,
- sprawdzanie frekwencji i sporządzanie punktacji chórzystów,
- roznoszenie plakatów i zaproszeń.
- całokształt spraw związanych z realizacją zadań Instruktora muzyki,
- szkody materialne zaistniałe w wyniku zaniedbań a w szczególności za szkody będące wynikiem naruszenia prawa i postanowień Statutu,
- realizację postanowień wynikających z przepisów o zakazie konkurencji.
1. Pracownik zatrudniony na stanowisku Specjalisty ds. administracji prowadzi działalność administracyjną i gospodarczą Chóru działając na podstawie przepisów prawa, Statutu oraz zasad organizacyjnych zawartych w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym i poleceń Dyrektora. Realizuje zadania osobiście. Dba o jakość wykonywanych usług i zabezpieczenie ich wykonania oraz procedury wykonywania zamówień o ile wynikają one z przepisów prawa a w szczególności procedur Ustawy o zamówieniach publicznych.
- prowadzenie działalności administracyjnej, gospodarczej i majątkowej Chóru,
- koordynacja prac związanych z utrzymaniem porządku w obiekcie,
- sporządzanie umów,
- prowadzenie stosownych rejestrów dokumentów,
- realizacja konserwacji i obsługi maszyn, urządzeń biurowych i strojów,
- prowadzenie dokładnej i bieżącej inwentaryzacji urządzeń,
- koordynacja wszelkich spraw organizacyjnych, technicznych związanych z organizacją koncertów i wyjazdów Chóru,
- przeprowadzanie procedur związanych z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych
- a) prawidłowe przeprowadzanie procedur związanych z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych,
- b) całokształt spraw związanych z prowadzeniem działalności administracyjnej, gospodarczej i majątkowej,
- szkody materialne zaistniałe w wyniku zaniedbań a w szczególności za szkody będące wynikiem naruszenia prawa i postanowień Statutu,
- realizację postanowień wynikających z przepisów o zakazie konkurencji.
1. Asystent Dyrektora realizuje polecenia Dyrektora zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami Statutu oraz zasadami organizacyjnymi zawartymi w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym.
- przygotowywanie i aktualizacja materiałów do strony internetowej,
- przygotowywanie materiałów do kalendarza imprez,
- gromadzenie dokumentacji foto-video i dokumentacji prasowej dotyczącej działań Chóru,
- archiwizacja materiałów reklamowych i promocyjnych Chóru,
- przygotowywanie sprawozdań merytorycznych z działalności Chóru,
- redagowanie pism dla potrzeb Dyrektora.
- szkody materialne zaistniałe w wyniku zaniedbań a w szczególności za szkody będące wynikiem naruszenia przepisów prawa i postanowień Statutu,
- wykonywanie zadań w sposób zapewniający pełną i terminową realizację zadań,
- realizację postanowień wynikających z przepisów o zakazie konkurencji.
- przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej – prowadzenie dziennika korespondencji, czuwanie nad prawidłową klasyfikacją pism przychodzących i wychodzących oraz przestrzeganie terminów wysyłania bieżącej korespondencji,
- prowadzenie ewidencji znaczków pocztowych i biletów komunikacji miejskiej,
- całokształt spraw związanych z prowadzeniem kasy – przyjmowanie wpłat i wypłat, prawidłowe zabezpieczenie i przechowywanie gotówki oraz prawidłowe sporządzanie raportów kasowych,
- sporządzanie rachunków,
- przygotowywanie bieżącej informacji dla Chóru,
- obsługa strony internetowej i kalendarza imprez,
- całokształt spraw związanych z prowadzeniem magazynu podręcznego – sprawdzanie zgodności przyjmowanych na magazyn towarów pod względem asortymentu i ilości z dokumentem dostawy, prowadzenie kartotek magazynowych,
- sporządzanie protokołów likwidacji wyposażenia,
- sporządzanie protokołów przerobu materiałów,
- bieżąca kontrola ewidencji i wyposażenia oraz prowadzenie ksiąg inwentarzowych
- prowadzenie kart czasu pracy pracowników,
- prowadzenie rejestru umów i porozumień.
- szkody materialne zaistniałe w wyniku zaniedbań a w szczególności za szkody będące wynikiem naruszenia przepisów prawa i postanowień Statutu,
- wykonywanie zadań w sposób zapewniający pełną i terminową realizację zadań,
- realizację postanowień wynikających z przepisów o zakazie konkurencji.
1. Zadania pracownika gospodarczego:
- dbanie o utrzymanie ładu i porządku w siedzibie Chóru,
- wykonywanie usługi kompleksowego sprzątania pomieszczeń w siedzibie Chóru, tj. sprzątania powierzchni biurowej, powierzchni komunikacyjnej, powierzchni sanitarnej, powierzchni socjalnej, powierzchni sali koncertowej, powierzchni biblioteki, powierzchni garderoby oraz powierzchni szatni,
- dbanie o garderobę Chóru, tj. utrzymywanie sprawności i czystości strojów dla Chóru poprzez pranie i prasowanie, drobne naprawy strojów, zabezpieczanie strojów, przygotowywanie wyeksploatowanej odzieży do naprawy, magazynowanie i stała dbałość o stroje,
- prowadzenie ewidencji strojów chórzystów,
- opieka nad bezpieczeństwem budynku i znajdującymi się w nim sprzętami,
- wykonywanie prac organizacyjno-porządkowych, tj. dokonywanie niezbędnych zakupów, dostarczanie i przynoszenie pism,
- drobne naprawy sprzętów oraz wyposażenia pomieszczeń,
- roznoszenie plakatów i zaproszeń,
- pomoc przy sporządzaniu zeszytów nutowych.
2. Pracownik gospodarczy odpowiada za:
- szkody materialne zaistniałe w wyniku zaniedbań a w szczególności za szkody będące wynikiem naruszenia przepisów prawa i postanowień Statutu,
- bwykonywanie zadań w sposób zapewniający pełną i terminową realizację zadań.
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses
- Wytworzony przez: Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses (Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses)
- Kategoria: Informacje ogólne
- Odsłony: 7408
Celem Chóru jest kształtowanie i rozwijanie wśród dzieci i młodzieży zainteresowań, talentów muzycznych i uzdolnień artystycznych, rozwijanie i zaspakajanie potrzeb muzycznych, upowszechnianie muzyki, rozwój kultury, pozyskiwanie i przygotowanie społeczeństwa do aktywnego uczestnictwa w kulturze oraz współtworzenie jej wartości.
1. Do podstawowych zadań Chóru należy:
a. edukacja muzyczna i wychowanie dzieci i młodzieży, jako przyszłych odbiorców i współtwórców kultury
b. upowszechnianie muzyki w kraju i zagranicą poprzez różnorodne formy, tj organizację koncertów, warsztatów, festiwali, konkursów, audycji oraz prezentację dokonań koncertów, festiwali i konkursów
c kształtowanie zainteresowań oraz rozwoju talentów muzycznych wśród dzieci i młodzieży
d. współpraca z innymi instytucjami kultury, stowarzyszeniami, placówkami oświatowymi w realizacji zadań
e. współpraca z zagranicą w zakresie prezentacji i promocji muzyki i kultury polskiej
f. upowszechnianie polskiej i zagranicznej twórczości muzycznej
g. stwarzanie warunków sprzyjających rozwojowi talentów i twórczości muzycznej
2. Chór, realizując swoje podstawowe zadania określone w pkt 1, może podczas warsztatów, koncertów i festiwali organizować wypoczynek dla swoich członków.
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses
- Wytworzony przez: Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses (Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses)
- Kategoria: Informacje ogólne
- Odsłony: 5467